Onderwijsvisie van de Michaëlschool

De Michaëlschool is een vrijeschool waar goed onderwijs wordt gegeven en waar vanuit een antroposofisch pedagogisch kader wordt gewerkt. Goed onderwijs betekent voor ons dat de leerlingen in de cognitieve vakgebieden naar kunnen presteren en dat zij op sociaal-emotioneel en kunstzinnig gebied zich evenwichtig ontwikkelen.

In ons lesmateriaal gebruiken wij zowel hedendaagse (reguliere) methodes als eigen gemaakt werkmateriaal. Computers worden ter ondersteuning van het onderwijs vanaf klas 2 (groep 4) ingezet.

Het antroposofisch kader betekent voor ons dat wij werken vanuit het pedagogisch gedachtegoed van Rudolf Steiner. Met ons brede onderwijspakket ondersteunen wij de ontwikkeling van het denken, het voelen en het willen. Door geïnspireerd les te geven, verbinden de leerlingen zich diepgaand met de lesstof.

De leerlingen krijgen de meeste vakken afgewisseld in blokken van 3 of 4 weken elke dag aan het einde van de ochtend. Wij noemen dat periodes en periode-onderwijs. De oefenuren taal en rekenen zijn aan het begin van de dag ingeroosterd. De kinderen zijn dan het meest wakker. De vaklessen en kunstzinnige verwerkingsvakken (talen, kunstvakken, gymnastiek) geven wij in principe in de middag. Hierdoor ontstaat een weloverwogen dagritme.

EU e-Privacy Directive

This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. By using our website, you agree that we can place these types of cookies on your device.

View e-Privacy Directive Documents

You have declined cookies. This decision can be reversed.

You have allowed cookies to be placed on your computer. This decision can be reversed.

Michaelschool Leeuwarden op FaceBook!